سولجر قالب بتن

ما یک تیم متخصص در حوزه قالب‌بندی بتن هستیم. با سابقه‌ای فراگیر در ارائه خدمات قالب‌بندی بتن و تامین کننده انواع محصولات بتن، هدف ما ارائه بهترین راهکار‌ها و اجرای بهترین پروژه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و نیز مهندسی معکوس برای رسیدن به توانایی‌ها و توانمندی‌های بالاست.

025-33803080 | 025-33803070

آشنایی با مزایای استفاده از سولجر قالب بتن

سولجر(Soldier) در لغت یعنی سرباز (سربازی)، ولی در اصطلاح قالب‌بندی به معنی سازه نگهبان است. در سازه‌های مرتفع و دیوارهای ضخیم که فشار جانبی زیادی به قالب های بسته شده وارد می‌شود، سولجر به کار می‌رود. کارکرد این ابزار برای کنترل و مهار فشار وارده از سوی بتن است؛ سولجر ابزاری است که به عنوان پشت‌بند عمودی استفاده می‌شود. 

این محصول در قالب‌بندی دیوارها به عنوان پشت‌بند عمودی و در کفراژ بندی تیر و دال به عنوان عضو باربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعه فشار واردشده از طرف بتن را از نظر هیدرواستاتیکی تحمل می‌کند.

اسکافلدها بسته به نیاز پروژه، امکان طراحی و تولید با اشکال مختلف را دارند. از خصوصیات این محصول، عدم نیاز به نیروی کار ماهر و نصب آسان است که موجب افزایش سرعت راندمان پیشرفت پروژه می‌شود. در این مقاله درباره ویژگی‌ها و انواع اسکافلد صحبت خواهیم کرد.

ضرورت استفاده از سولجر

امروزه سولجر قالب‌بندی یکی از مهم‌ترین ابزار ساختمان‌سازی است. در حال حاضر ساخت و ساز ساختمان‌های مرتفع به دلیل افزایش جمعیت و قیمت زمین رو به افزایش است. در ساخت سازه‌های بلند و مواردی که عرض بتن بیش از ۲۰ سانتی‌متر باشد، برای استحکام و استواری بیشتر سازه باید از سولجر استفاده کرد. 

همان‌طور که نگه داشتن قالب‌ها در کنار هم مستلزم استفاده از پین گوه است و همچنین برای نگهداری قالب سقف از جک سقفی استفاده می‌شود، استفاده از سولجر قالب بتن در بتن‌ریزی‌هایی با حجم بالا و دیوار‌های مرتفع، امری ضروری است.

استفاده از سولجر،ساختمان را در مقابل عوامل مخرب زیادی مانند فشارهای وارد شده در گذر زمان در امان نگه می‌دارد و قدرت تحمل آن را بهبود می‌بخشد تا به سادگی از بین نرفته و همچنان پایدار باقی بماند. لازم به ذکر است که سولجر جایگزین تیرچه نخواهد شد؛ بلکه فقط به استحکام آن کمک خواهد کرد.

مزایای استفاده از سولجر در قالب بندی

استفاده از سولجر، مزایای زیادی در صنعت ساختمان‌سازی دارد که تعدادی از آنها از این قرار هستند:

قدرت تحمل وزن بالا

هر یک از سولجرها، به طور جداگانه قادر به تحمل وزن بسیار زیادی مانند ۱۰۰ نیوتون هستند.

اندازه های متغیر و متنوع

سولجرها اغلب در ۹ اندازه متفاوت، با توجه به نیاز و نوع سازه مدنظر شما عرضه می‌شوند. همچنین باید گفت که در نهایت با مونتاژ کردن آنها به یکدیگر، می‌توانید تا هر ارتفاعی که می‌خواهید را به سادگی کاور کنید.

پوشش دهی کامل سازه

لازم به ذکر است که سولجرها به دلیل اینکه با استفاده از ابزار جانبی، به یکدیگر متصل می‌شوند، قسمت زیادی از سازه را به سادگی پوشش می‌دهند و در مقابل فشاری که توسط بتن‌ریزی به آن‌ها وارد می‌شود، کاملا مقاوم‌ هستند.

صرفه جویی در هزینه ها

با استفاده از سولجرها در انواع مختلف ساخت و سازها، می‌توان از بروز میزان زیادی از خرابی‌ها جلوگیری کرد؛ در نتیجه طبق محاسبات، حدود ۳۰ درصد از هزینه‌های شما کاهش می‌یابد که می‌توانید آن را خرج امور مهم‌تری کنید.

انعطاف پذیری بالا

باید بدانید که سولجرها انعطاف‌پذیری بالایی دارند، بر انواع سازه‌های مختلف منطبق شده و عملکرد بی‌نظیری را از خود بروز می‌دهند. به عنوان مثال به عنوان یک تکیه‌گاه مستقل، ابزاری برای حمایت از قالب و حتی به عنوان نگه‌دارنده نماها مورد استفاده قرار می‌گیرند. جالب است بدانید یکی از کاربردهای گسترده سولجرها در کشتی‌سازی است تا دوام آن را به حداکثر میزان رسانده و از استحکام آن در آب اطمینان حاصل شود

طراحی های منحصر به فرد

باید بدانید که نمونه‌هایی امروزی طراحی‌های متنوع و منحصر به فردی دارند که استفاده از آنها را ساده‌تر کرده و عملکرد بهتری را برای شما عرضه خواهند نمود.

جلوگیری از خوردگی

بیشتر سولجرهای امروزی در برابر خوردگی مقاوم هستند؛ زیرا سازندگان، فرایند جدیدی را به ساخت آنها افزوده‌اند که با استفاده از رنگ، بر روی سولجرها می‌توانید از خوردگی آنها جلوگیری کنید.

ایمنی بالا در دسترسی به سولجرها

ممکن است با خود فکر کنید که دسترسی به سولجرها دشوار خواهد بود؛ اما با استفاده از سکوها و پایه‌های ایمنی که در ارتفاعات مختلف عرضه می‌شوند، دسترسی به آنها نیز خیلی دشوار نخواهد بود.

ساخت سولجر

در تولید سولجر از ورق فولادی St-37 با ضخامت ۳ میلی‌متر استفاده می‌شود. ورق ها به صورت ناودانی دوبل شده و با جوش به یکدیگر متصل می‌شوند. این محصول در ۵ سایز  1 تا ۳ متری تولید می‌شود. طول و عرض آن ۱۵ سانتی‌متر بوده و به صورت کیلویی به فروش می‌رسد.

چگونگی بستن سولجر

برای نصب سولجر قالب‌بندی از اتصالات مختلف قالب‌بندی مانند بولت عصائی، واشر کاس، مهره خروسکی و… استفاده می‌شود. سولجر بر روی قالب‌های مدولار و لوله‌های پشت بند با استفاده از بولت عصائی نصب می‌شود. بعد از پایان عملیات بتن‌ریزی و آزادشدن بولت‌ها، نیازی به برداشتن آنها برای جابجایی قالب‌ها نیست، بلکه می‌توان مجموعه قالب‌ها و لوله‌های پشت بند را به صورت یک‌جا مثل قالب‌های تونلی به وسیله جرثقیل جابجا کرد.

ویژگی های سولجر قالب سازی

سولجرها در اندازه و وزن‌های متفاوتی با توجه به پروژه و سازه‌، عرضه می‌شوند. مثلاً سولجری که ۰.۰۹ متر طول دارد، با وزن ۷.۳ کیلوگرم عرضه می‌شود. سولجری که ۰.۳۶ متر طول دارد، از وزن ۱۱.۹ کیلوگرم برخوردار است. نمونه‌هایی نیز موجود هستند که ۰.۵۴ متر طول دارند و وزن آنها اغلب ۱۵.۲ کیلوگرم است. اگر سولجر مورد نظر شما ۰.۷۲ متر باشد، وزن آن حدودا ۱۸.۷ کیلوگرم خواهد بود. لازم به ذکر است که سولجرهای ۰.۹۰ متری، حدود ۲۲ کیلوگرم وزن دارند.


در نهایت، با توجه به اینکه سولجرهای ۱.۸ متری با وزن  ۳۸.۸ کیلوگرم تولید می‌شوند، می‌توان نتیجه گرفت که هرچه سولجر مورد نظر شما بلندتر باشد، وزن و ابعاد آن نیز افزایش خواهد یافت.

خرید سولجر

موضوع مهم بعدی بحث انتخاب و خرید سولجرهاست. با توجه به نقش مهمی که این ابزارها در فرآیند بتن‌ریزی و از طرف دیگر در قالب‌بندی سازه‌های بتنی دارند، انتخاب گزینه مناسب آنها از لحاظ ابعاد و نحوه قرارگیری در کنار یکدیگر، بسیار مهم است. در هر صورت اگرچه از بسیاری از جهات ویژگی‌های مشترکی بین این ابزارها وجود دارد، اما شرایط هر پروژه متفاوت است و میزان فشار وارده به قالب‌های ساختمانی هم تغییر می‌کند.

شرکت صنعت سازه کلیه لوازم را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار داده و طی سالهای فعالیت خود، توانسته توجه تعداد زیادی از مشتریان را به خود جلب کند. شما می‌توانید برای خرید و یا دریافت مشاوره از کارشناسان این شرکت، با شماره 33803080-025 | 33803070-025 تماس گرفته و پس از استعلام قیمت‌ها، سفارش خود را نهایی کنید.